Library‎ > ‎Processing‎ > ‎examples‎ > ‎

Brightness

Brightness
(Topics->ImageProcessing->Brightness)
マウスを動かすことで妖しい輝きを放ちます。


/** * Brightness
 * by Daniel Shiffman. 
 * 
 * Adjusts the brightness of part of the image
 * Pixels closer to the mouse will appear brighter. 
 */
 
PImage img;

void setup() {
  size(200, 200);
  frameRate(30);
  img = loadImage("wires.jpg");
  img.loadPixels();
  // Only need to load the pixels[] array once, because we're only
  // manipulating pixels[] inside draw(), not drawing shapes.
  loadPixels(); //この関数でpixels[]配列に画素を読み込むことができます
}

void draw() {
  for (int x = 0; x < img.width; x++) {
    for (int y = 0; y < img.height; y++ ) {
      // Calculate the 1D location from a 2D grid
      int loc = x + y*img.width; //ここで画素のサイズから配列上のアドレスを算出してます
      // Get the R,G,B values from image
      float r,g,b;
      r = red (img.pixels[loc]); //locで好きな位置の画素を参照。red()で赤成分のみ抽出
      //g = green (img.pixels[loc]);
      //b = blue (img.pixels[loc]);
      // Calculate an amount to change brightness based on proximity to the mouse
      float maxdist = 50;//dist(0,0,width,height); //ここで明かりの強さを変えられます
      float d = dist(x,y,mouseX,mouseY); //マウスと現在の点のユークリッド距離を算出
      float adjustbrightness = 255*(maxdist-d)/maxdist;
      r += adjustbrightness;
      //g += adjustbrightness;
      //b += adjustbrightness;
      // Constrain RGB to make sure they are within 0-255 color range
      // RGB値を最終的に0-255に制限しなければなりません
      r = constrain(r,0,255);
      //g = constrain(g,0,255);
      //b = constrain(b,0,255);
      // Make a new color and set pixel in the window
      //color c = color(r,g,b);
      color c = color(r);
      pixels[y*width + x] = c; //ピクセルの値を算出した値に置き換えます
    }
  }
  updatePixels(); //この関数でpixels[]から画像への更新が行われます
}

Comments